30 de novembre 2009

3. SEGUIMENT I EVOLUCIÓ DE LA WEBQUEST

La webquest que hem elaborat vol ser un instrument pel professorat de secundària , per donar-los una visió panoràmica de l’estat de la qüestió respecta a la presència i valoració que al centre hi ha de la diversitat cultural i lingüística que aporta l’alumnat.


Hem partit dels següents principis:

  • La pràctica docent s’ha d’ajustar a les necessitats de l’alumnat
  • Els alumnes, si tenen un bon estat d’ànim i emocional, estan predisposats a tenir un aprenentatge escolar amb èxit.
  • Una bona autoestima i el reconeixement per part dels altres de com és cadascú , és fonamental per aconseguir el principi anterior.
  • l’èxit escolar i personal s’ha de garantir a tot l’alumnat.
Partirem de l’observació, llavors s’analitzaran les dades recollides i després es farà una proposta de millora de les accions que ja es realitzen, si es considera necessari i noves actuacions que es considerin importants.

Hi hauria d’haver un intercanvi d’experiències, reflexions i coneixement recíproc que acostés tot l’alumnat, i d’aquesta forma poder superar alguns prejudicis, estereotips, malentesos...
Tot potenciant l’autoestima individual i el reconeixement del bagatge personal i cultural de cadascú.
Al principi ens varem trobar amb molts de problemes tècnics, en molts dels servidors de webquest , llavors varem optar per el “webquest creator” que ha estat és el que menys problemes ens ha donat i el seu editor és molt complert. Encara que pel tipus de format que comporta una webquest (concreció, síntesi, text resumit, aparença visual...) ens donava la impressió que no podíem expressar amb profunditat i detall la teoria que hi ha al darrera de la proposta ( tenint en compte que va dirigida al professorat), encara que considerem que el pot construir l’usuari a partir dels recursos en xarxa que li oferim. En aquest sentit, és a dir en el de “la construcció de l’aprenentatge” per un mateix, si que considerem que les webquests són un bon recurs com a eina educativa.
No hem tingut cap problema per coordinar les actuacions, el nombre de membres del grup (dos) ho ha afavorit. Un cop ens posarem d’acord i varem decidir el tema de la webquest i a qui anava dirigida, En Ferran i jo hem fet recerca dels recursos, imatges (que després hem manipulat amb el photoshop per afegir-hi textos), determinar les tasques a realitzar i elaborar les pautes d’observació que facilitem... El messenger ens ha facilitat la coordinació, ja que un està a Terrassa (BCN) i l’altre a Alaior (Menorca). Estic molt contenta del treball realitzat amb el meu company sobretot per tot el que he après i el resultat  obtingut.