12 de desembre 2009

4. AVALUACIÓ DE RECURSOS : La nostra webquest


La Nostra webquest Celebrem la diversitat als centres educatius va dirigida als professors de secundària concretament per l’etapa d’ESO. Els objectius que ens varen plantejar varen ser:

- Millorar l’autoestima dels alumnes nouvinguts i de tots els alumnes del centre.
- Reconèixer el bagatge personal i cultural d’aquest alumnat.
- Sensibilitzar a la comunitat educativa (claustre, alumnes, pares…) de la riquesa humana i cultural que ens aporten tant a l’escola com a la societat.
- Fomentar el respecte, la bona convivència entre tots els membres de la comunitat educativa.

Els continguts de la webquest són :

- Anàlisi de dades a partir de l’observació per valorar quei na és la presència i valoració de la diversitat cultural i lingüística a les escoles per fer propostes de millora.
- Dotació de recursos que ens facilitin el poder fer la reflexió sobre el tema
- Observació ,planificació, i valoració dels distints àmbits referent a la presència cultural.
- Valoració de la diversitat cultural i lingüística com una riquesa per a tots.


Valoració de la webquest

La webquest és una eina que permet la interacció entre iguals basat en el treball cooperatiu i per tant permet un intercanvi de diferents opinions sobre la interculturalitat. Ens serveix com a eina per a la reflexió i el debat, ens ajuda a la construcció del coneixement amb una actitud activa en l’aprenentatge. Afavoreix conèixer diferents punts de vista referents a la interculturalitat, a partir dels recursos que trobem a la xarxa per tant això ens dona l’oportunitat de poder qüestionar i modificar els esquemes que tenien sobre aquesta. Ens facilita el coneixement de les diferències i coincidències de la diversitat cultural, lingüística, social, política dels diferents països i cultures arreu del món.
Afavoreix que ens atraquem a la interculturalitat de una manera més fonamentada, raonada i més treballada, però a la vegada pot ser un punt de partida per a la discussió, debat pera parlar debatre i consensuar aspectes sobre la convivència.
Les implicacions dels instrument de la webquest per promou un model positiu, des del meu punt de vista, sempre entent com a model positiu aquell que dona l’oportunitat de debatre, discutir de manera ordenada, respectuosa sobre qualsevol tema lligat a la interculturalitat, sempre responent a uns objectius educatius, encara que puguin ser conflictius. Cadascú després a partir de la discussió i debat ha crear el qüestionament dels fets (observats, justificats, i argumentats amb dades) per extreure les seves pròpies conclusions.