20 de desembre 2009

7. TANCAMENT DE L'ASSIGNATURA I AVALUACIÓ

Avaluació del bloc

L’elaboració del blog ha suposat un instrument de reflexió dels continguts i les activitats que anàvem treballant durant l'assignatura. Un espai que m’ha permès i m’ha ajudat a reflexionar, compartir les propostes didàctiques i com hem viscut el treball realitzat durant l’assignatura, que ens ha aportat i/o modificat en la manera d’entendre la interculturalitat i com treballar-la en l’àmbit educatiu i una mica més de visió crítica constructiva. Així mateix he pogut gaudir de la transmissió de coneixement dels blocs dels meus companys i reflexionar sobre els continguts a partir també dels enllaços, vídeos ... enriquint i millorant el meu procés l’aprenentatge.
Per això considero que és un instrument que pot ser molt adient per tota la comunitat virtual. Si poguéssim seguir actualitzant els blogs seria a més d’una experiència enriquidora molt útil com a recurs i eina de treball.
El blog penso que és una activitat idònia per treballar qualsevol tema a través d'Internet. El nostre treball sobre la interculturalitat a través del blog, pot ser extès en el context professional. Pots construir blogs entre professionals o potenciar que l'alumnat treballi a partir d'aquests.


Avaluació de l’assignatura

L’assignatura d’Interculturalitat i educació m’ha servit com a construcció de coneixement sobre la interculturalitat i l’aplicació i tractament en l’àmbit I educatiu.
Quan vaig començar l’assignatura no imaginava que la poguéssim treballar de manera transversal ni l’ús tecnològic com a eina didàctica en el tractament de la interculturalitat. He quedat gratament sorpresa del seu plantejament i com ha generat en jo un aprenentatge significatiu en la utilització dels recursos TIC i continguts, la descoberta d’ aplicacions molt diferents, el treball col•laboratiu i la reflexió crítica vers els temes interculturals i l’ús que se’n fa del seu tractament que a afavorit el foment de les estratègies d’intervenció per a la meva tasca com a futura psicopedagoga.
La meva evolució al llarg de l’assignatura ha estat molt positiva i constant. En aquest sentit, tot i creure que ja coneixia de forma general aquest àmbit, he fet un procés molt important d'introspecció, he dubtat i he replantejat noves qüestions.
He après a aplicar el conceptes teòrics a unes realitats concretes, justificar amb arguments i de manera crítica la meva opinió, reflexionar sobre els estereotips socials, utilitzar eines noves per jo, com la realització de la webquest, plantejar propostes de treball per a la interculturalitat, descobrir infinitats de recursos d’interculturalitat a la xarxa, resumir i treure conclusions de la participació en els debats...
Tot aquest camí ha suposat una millora i una adquisició denous coneixements i experiències que em serviran molt com a futura psicopedagoga..
Per últim, vull agrair a l'enfocament pràctic i dinàmic de l'assignatura, així com la recerca constant del l'esperit crític en l'alumnat. Als consultors i als companys/es d’assignatura el meu agraïment per contribuir al meu aprenentatge personal.