13 de desembre 2009

VALORACIÓ PAC 2 i 3

Considero que tant el blog com l’elaboració de la WEBQUEST són dos instruments NTIC, que tenen moltes possibilitats. L’elaboració de la WEBQUEST com la catalogació d’un recurs, han estat molt important en aquesta assignatura, relacionar les TIC amb els seu aspecte educatiu, les Tecnologies de l’aprenentatge i el coneixements (TAC).
Com a futura psicopedagoga, considero fonamental conèixer i dominar tant les TIC com les TAC, ja que ofereixen un camp molt ampli d'oportunitats de poder adaptar a les necessitats de les escoles, classes, alumnes, als continguts curriculars que s'han d'ensenyar.
Al ser adaptables aquests mitjans permeten un treball cooperatiu i individual, interaccionant amb la informació i els companys,que s’ adapta amb facilitat a les necessitats específiques de cada alumne.
Tot plegat fa que l’alumne tengui un procés actiu i constructiu del seu aprenentatge per tant aquest serà molt més significatiu, ja que participa activament en la construcció dels seus coneixements. Fomenta el paper actiu en la construcció de coneixements.
La webquest ens ha donat l’oportunitat de ser creadors d’activitats mitjançant el material web, és dir creadors on line. En aquest món de la tecnologia, conèixer, ser crític envers el material web, és molt important, dominar per afavorir i crear noves expectatives.
La realització de la webquest sobre Interculturalitat ha suposat un repte a dos nivells: el conceptual i el pràctic.
En la nostra futura tasca com a psicopedagogs ens podrem trobar en la necessitat de seleccionar recursos telemàtics per la interculturalitat per a utilitzar-los o recomanar-los en determinades situacions educatives. La selecció de recursos implica considerar dos aspectes fonamentals: les característiques dels mateixos i la seva adequació al context en el qual es volen utilitzar.
L'Educació Intercultural és un procés educatiu, que proposa un nou model de relació, partint del coneixement, la reflexió i el respecte, és per això que el material que hem dissenyat està dins del nivell bàsic o d’intercanvi de coneixement. Els docents han d’afrontar l’Interculturalitat partint de la comprensió. La superació amb èxit d’aquest nivell implicarà que s’estarà preparat per la resolució de possibles conflictes que permetran arribar en un futur a una vertadera transformació cultural.

És important saber analitzar i fitxar recursos de la xarxa, per anar creant una base de dades de recursos que es puguin utilitzar als centres segons les necessitats. Cal un bon coneixement dels recursos abans de fer-los utilitzar i les fitxes ofereixen una informació inicial molt valuós